Middle centre seat - Reisverslag uit Lima, Peru van Annet Smale - WaarBenJij.nu Middle centre seat - Reisverslag uit Lima, Peru van Annet Smale - WaarBenJij.nu

Middle centre seat

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

30 Juni 2015 | Peru, Lima

Day 1: De eerste vlucht naar Toronto viel achteraf reuze mee. Ik zat in het midden, wat minder prettig reizen is. Gelukkig lag mijn Amerikaanse Everthing-Is-Great buurman snel in een diepe coma en mijn andere buurman heb ik vriendelijk laten vertellen hoe leuk hij Amsterdam vond. Vervolgens heb ik mijn boek aan stuk door uitgelezen waardoor we sneller in Toronto aankwamen dan gedacht.

Tijdens de overstap naar Lima leek een maand alleen reizen ineens heel erg lang. Waar ben ik in vredesnaam aan begonnen? Gelukkig waren er een paar lieve vriendinnetjes op de app die me een hart onder de riem staken ;) De tweede vlucht was iets minder comfortabel. Wéér in het midden :( Omdat mijn boek al uit was had ik bedacht om relaxt filmpjes te gaan kijken, want bladeren in de Lonely Planet heeft geen zin als je moe aan het worden bent. Ondertussen was het voor mijn gevoel namelijk 23:00 uur 's avonds. Maar de klok van Toronto sloeg pas 16:00 uur. Helaas was er geen scherm voor filmpjes in het EasyJet achtige vliegtuig, ja ook qua beenruimte viel het tegen. Dus dan maar muziek in de oren en slapen. Mijn nieuwe buurman was een Peruaanse jongen die niet wist hoe snel hij aan de kant moest met zijn laptop, koptelefoon en kabels als ik vroeg of ik er langs mocht. Moest daar stiekem wel om lachen. Weer een momentje dat ik toch echt een vrouw van 30 ben en al lang niet meer overkom als twintiger. Daar hebben mijn UvA-vriendinnetjes en ik het weekend in Lille nog op geproost!

Op het vliegveld was ik heel blij om mijn naam op een taxibordje te zien staan. De taxi chauffeur heb ik omgerekend in Amerikaanse dollars goed betaald. Ik vind het onderhandelen altijd leuk, maar ik vond het voor dat moment helemaal prima toen hij een bedrag noemde waarmee hij zichzelf iets te rijk rekende. Dat mag ook, soms. De man, Antonio, heeft me netjes bij het hostel afgezet en ondertussen heb ik mijn eerste Spaanse gesprek gevoerd. Ik weet al precies waar ik morgen naar de markt kan gaan. Lopend bij het San Martin Plaza kom en als ik dat toch te ver vind kan ik met de 'grote blauwe' bus reizen. Dat gaat wel goed komen!

  • 30 Juni 2015 - 20:11

    Nicky :

    Lieverd!!! heeeel veel plezier!! super stoer dat je alleen op reis bent.. genieten!! dikke kus

  • 30 Juni 2015 - 20:46

    Rozemarijn:

    Wauw, stoere chick!
    Gaaf dat je daar bent.
    Maak er wat moois van, ik ga hier met je 'meereizen'!

  • 30 Juni 2015 - 20:57

    Marieke:

    Jaaa, toch een reisverslag! Leuk om te lezen Annet!
    Ik wens je een onvergetelijke reis toe! Good luck climbing the machu picchu
    en pas goed op jezelf! Lieve groet!

  • 30 Juni 2015 - 21:06

    Annemiek:

    Smail!
    Wat ben jij goed bezig... Ik wens je een super tijd!
    Ik zie je verhalen graag tegemoet. Kus uit het warme Deventer.

  • 30 Juni 2015 - 21:11

    Ellen:

    Lieve Annet,

    Wat ontzettend leuk en gezellig om je verhalen te lezen! Ik heb helemaal t gevoel er bij te zijn:-) Ga er lekker van genieten, dat verdien je!

    Dikke kus uit Den Bosch xxx

  • 30 Juni 2015 - 21:11

    YBS:

    Super trots op je sis!!! En leuk dat je je Spaans al hebt geoefend :-)

  • 30 Juni 2015 - 23:02

    Henk:

    Veel plezier Annet!

  • 01 Juli 2015 - 00:11

    Jerry :

    Seniora,

    Como estas?!vergeet niet te genieten van de Peruaanse keuken.
    Zeker de lokale specialiteit gebakken cavia:)

    Geniet van je onvergetelijke reis!

  • 01 Juli 2015 - 07:12

    Gerry:

    Ik heb pas net in de gaten dat je reisverslag had geschreven!

  • 01 Juli 2015 - 10:18

    Marianne:

    Wat leuk om je te volgen. En inderdaad heel stoer dat je alleen aan het reizen bent. Enjoy!! X

  • 01 Juli 2015 - 13:15

    Marieke E.:

    Yesss een reisverslag!! Leuk om te lezen Annettie, haha altijd een avontuur in t midden zitten in een vliegtuig. Fijn dat je veilig over gekomen bent. Ben alweer toe aan je volgende reisverhaal! ;) geniet er goed van Smalie! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annet

Actief sinds 22 Juni 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 4467

Voorgaande reizen:

29 Juni 2015 - 27 Juli 2015

Daar boven op de berg

Landen bezocht: